طراحي سايت گردشگري با طراحي سايت آژانس هواپيمايي، طراحي سايت هتل ، طراحي سايت صنايع دستي، طراحي سايت تور و سايت هاي مرتبط با مسافرت همبستگي و همخوني دارد. سايت گردشگري يكي از وب سايت هاي جذاب براي اقشار مختلف مردم مي باشد.
قبل از هر چيز توجه به اين موضوع بسيار حائز اهميت است كه طراحي سايت به مانند تمام حرفه هاي ديگر در عصر مدرن نياز به تخصص هاي حرفه اي دارد. فكر كنم اگر اول شاخصه هاي طراحي سايت حرفه اي و طراحي سايت شركتي را بدانيد با ديد بهتري اقدام به طراحي سايت گردشگري براي خود خواهيد كرد.
با گسترش اينترنت و منابع قابل دسترس اطلاعات در زمينه سفر و معرفي اماكن مذهبي, تاريخي, گردشگري, سياحتي و …., بسياري از افراد قبل از آغاز سفرشان حتما از طريق وب سايت و از روي نقشه محل مورد نظر را به خوبي بررسي مينمايند. چرا كه قبل از آغاز سفرشان بتوانند يك برنامه ريزي دقيق و منظم براي هر چه بهتر برگزار شدن سفرشان داشته باشند.
از اينرو وب سايت هاي گردشگري و معرفي چنين اماكني هميشه در معرض ديد كاربران آنلاين در هر كشوري بوده است. در هر شغل و هر شركتي دادن اطلاعاتي مانند هتل ها و قيمت تورها و اماكن ديدني و … ميتواند براي هر كاربري جذاب باشد.
ايده پردازي طراحي سايت گردشگري
طبيعتا اين دسته از وب سايت ها حتي اگر خودتان هم نخواهيد بازديد كنندگان زيادي پيدا خواهند كرد و طبيعتا وب سايت اگر به اين شرايط بازديد كننده برسد هر كاري ميتواند در داخل وب سايت خودش انجام بدهد حتي فروش و عرضه كالا به صورت آنلاين. هم اكنون بسياري از چنين وب سايتهاي گردشگري و مسافرتي در ايران فعال هستند كه داخلشان ميتوانيد تبليغات خريد چمدان مسافرتي يا هر مايحتاجي كه افراد براي سفرشان احتياج داشته باشند را ببينيد. بنابراين بعد از آنكه چنين وبسايت هايي به برندي در حوزه خود تبديل شوند راههاي بسياري براي درآمد زايي در مقابل اين وبسايت ها قرار مي گيرد.
ايده جالبي كه در اين راستا ميتوانيم براي شما بيان كنيم اين است كه ميتوانيد وب سايتي داشته باشيد كه در آن تمامي اطلاعات تفريحي و گردشگري شهرهاي ايران در آن جمع آوري و دسته بندي شده است. سپس كاربران با جستجويي كه در اينترنت و به خصوص وب سايت شما انجام ميدهند به صفحه اصلي سايت و يا يكي از صفجات داخلي سايت شما ميرسند و سپس با وب سايت خوب شما آشنا ميشوند. در اين وب سايت در ابتدا بايد اطلاعات را به صورت خوب و استاندارد دسته بندي نموده تا كاربران وب سايت در مدت زمان كمتري بتوانند به آنچه كه به دنبالش هستند دسترسي داشته باشند. سپس با مكانيزم جستجوي خوبي كه در وب سايت طراحي و پياده سازي مي نماييم, كاربران هر زماني كه بخواهند به اطلاعات در رابطه با سفر خود به هر يك از شهرهاي ايران دسترسي پيدا مي كنند.
پيشنهاد هاي جديد مانند ارائه اطلاعات بر روي نقشه ميتواند استفاده از سايت شما را براي مخاطبان هيجان انگيزتر نمايد. اطلاعاتي مانند مسير حركتي و نزديكترين رستوران ها و اطلاعات بسيار زياد ديگري كه مسافران عموما به دنبال آنها هستند مي تواند در تبليغات دهان به دهان نيز براي سايت شما مفيد باشد.
كاربرد طراحي سايت گردشگري
طراحي سايت گردشگري به منظور دادن اطلاعات و توضيحات جامع و مفصل در مورد اماكن و نقاط ديدني طبيعي، اماكن تاريخي و باستاني، مذهبي و زيارتي چه در داخل كشور و چه فراتر از مرزها به اقشار مختلف مردم بوده و همچنين ارايه اخبار مربوط به آژانس ها و قيمت تورها، برنامه حركتي اتوبوس ها و قطار و معرفي هتل ها و مراكز اقامتي و رستوران هاي معتبر و مراكز مهم خريد از زمينه هاي فعاليتي اينگونه وب سايت ها مي باشد.
طراحي سايت گردشگري براي شركت هاي آژانس هواپيمايي بزرگ و باسابقه و تورها نوعي اعتبار محسوب شده و براي شركت هاي كوچك و جديدالتاسيس نيز زمينه اي براي جذب و افزايش مشتريان را فراهم مي كند.
منافع طراحي سايت گردشگري
علاوه بر اينكه طراحي سايت گردشگري براي عموم مردم نفع زيادي دارد، در صورتي كه وب سايت بطور حرفه اي و استاندارد طراحي شده و از محتواي غني و بروز برخوردار باشد حتي بطور ناخواسته بازديدكنندگان زيادي خواهد داشت. كه از اينرو با وجود بازديدكنندگان زياد منافع مادي از طُرق مختلف مي تواند نصيب صاحب و مدير سايت گردد. كه برخي از آنها عبارتند از :
- ايجاد فروشگاه فروش كالا
در بخشي از سايت مي توان فروشگاه اينترنتي نيز داير نمود و بفروش كالاهاي مسافرتي و تفريحي مثل چمدان، چادر مسافرتي، عينك، كوله پشتي، وسايل ماهيگيري و … پرداخت.
- جذب تبليغات
آگهي هاي مربوط به توليدكنندگان و فروشندگان ملزومات سفر مانند چمدان، چادر مسافرتي و … را براحتي مي توان در چنين وب سايت هايي قرار داد. همينطور بدليل اينكه وب سايت هاي گردشگري از ترافيك بالايي برخوردارند شركت ها و كارخانجات صنعتي ديگر نيز بسيار علافمند خواهند بود تا آگهي هاي تبليغاتي خود را در وب سايت شما قرار دهند. البته در خصوص طراحي سايت تبليغات به نكات ديگري هم بايد توجه شود.
- عرضه بليط
با داشتن سايت گردشگري پُر بازديد براحتي مي توانيد اقدام به فروش بليط تورها و رزرو هتل نماييد براي اين كار لازم نيست كه صاحب يك آژانس هواپيمايي يا هتل باشيد، تنها كافيست كه با يك شكرت آژانس هوايي و يا شركت هاي برگزار كننده تور و هتل ها قرارداد بسته و بعوان يك واسط فروش درصدي از فروش بليط يا رزرو هتل را به خود اختصاص دهيد.
تبليغات درون متني/
اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحي سايت فروشگاهي و طراحي سايت شركتي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.
تبليغات درون متني
امكانات طراحي وب سايت گردشگري
۱ – طراحي صفحه اطلاعات گردشگري براي دادن توضيحات مفصل در ارتباط با مناطق ديدني تاريخي، طبيعي، تاريخي به تفكيك كشورها و شهرهاي مختلف.
۲ – طراحي صفحه راهنماي سفر براي ارايه برنامه ريزي سفر، ملزومات و وسايل لازم مسافرتي، مسيرهاي دسترسي به مقصد و …
۳ – طراحي صفحه فرهنگ و هنر براي آشنا ساختن مخاطبان با آداب و رسوم و فرهنگ عامه، موسيقي و هنرهاي محلي نواحي گوناگون.
۴ – طراحي سايت صفحه صنايع دستي ، براي معرفي سوغاتي ها و صنايع دستي شهرهاي مختلف و ويژگي هاي آنها و مراكز خريد معتبر آنها.
۵ – طراحي صفحه پيشنهاد ويژه، جهت معرفي بهترين و ديدني ترين مقاصد گردشگري.
۶ – طراحي بخش گالري براي نمايش تصاوير زيبا و جذاب از اماكن تاريخي، سياحتي و مناطق طبيعي.
۷ – طراحي بخش تور مجازي براي ارايه كليپ و فيلم از مناطق گردشگري.
۸ – طراحي جدول آب و هوا براي پيش بيني اوضاع جوي مناطق مختلف.
۹ – طراحي جدول لحظه اي و بروز قيمت ارز.
۱۰- طراحي بخش نقشه جامع شهرهاي توريسم پذير و مقاصد گردشگران.
و همينطور سرويس هاي جانبي نظير :
- طراحي صفحه معرفي تورهاي داخلي و خارجي.
- طراحي صفحه اخبار مربوط به صنعت توريسم، آژانس هاي مسافرتي، هتل ها، قيمت ارز و …
- طراحي صفحه پيش فروش بليط ها و پكيج تورها.
- طراحي صفحه تورهاي لحظه آخري و ارزان قيمت .
- طراحي وب سايت صفحه معرفي مراكز اقامتي و هتل ها براي دادن اطلاعات جامع در مورد امكانات آنها و اطلاعات تماس.
بخش اخبار و مقالات گردشگري
طراحي سايت توسط شركت پيام آوا ميتواند راهحلي عالي براي به اشتراك گذاشتن ايدههاي سفر شما باشد. در اين بخش ميتوانيد به انتشار مقالات آموزشي گردشگري، معرفي جاذبههاي گردشگري و يا درج اخبار به روز گردشگري بپردازيد. با اين كار به گردشگران اين حس را القا خواهيد كرد كه با طراحي وب سايت آژانس مسافرتي علاوه بر كسب درآمد، به فكر افزايش اطلاعات عمومي گردشگران نيز هستيد.
يادتان باشد كه يكي از ويژگيهاي اصلي سايت طراحي شده براي دنياي امروز اينترنت، طراحي ريسپانسيو آن است. ريسپانسيو بودن به اين معنا است كه ظاهر وب سايت شما براساس اندازه صفحه نمايش دستگاه، تغيير ميكند و به اصطلاح اسكرول افقي نميگيرد. به اين نكته نيز توجه نماييد كه طبق آماري كه به تازگي از طرف گوگل منتشر شده است بيش از ۶۰ درصد جستجوها از طريق دستگاههاي موبايل صورت گرفته و ريسپانسو بودن طراحي سايت گردشگري به امري ضروري تبديل شده است.
بخش بهترين مقصد هاي گردشگري
پيشنهاد طراحان و برنامه نويسان پيام آوا براي طراحي سايت گردشگري ايجاد قسمتي با عنوان بهترين مقصدها بر روي صفحه اصلي است. اين قسمت به آژانسهاي مسافرتي اين فرصت را ميدهد تا بهترين مقاصد گردشگري را به مسافران معرفي كنند و يا از اين قسمت براي نمايش پرطرفدارترين مقاصد گردشگري استفاده كنند.
بخش آخرين تورها
در اين قسمت در يك ليست ۳ عددي آخرين تورهاي ايجاد شده در وب سايت نمايش داده ميشود. البته لازم به ذكر است كه اين قسمت كاملا دايناميك بوده و مديريت آساني خواهد داشت كه بعد از طراحي سايت به ادمين سايت، طرز ايجاد تور به طور كامل آموزش داده خواهد شد. اين بخش داراي قسمتهايي براي توضيحات كاملي از تور، درج تصوير، قيمت تور، جدول قيمت هتلها، دانلود فايل پكيج و تاريخ تور است.